Lördag i Bryssel

Stefan åkte tidigt iväg för att spela golf söder om stan och Maja och jag gick ut på stan en vända.
 
 
Vi gick till en liten Neuhausbutik och pralinerna är som små konstverk. Belgarna köper sina favoriter med stor omsorg och allt hur de packas är också viktigt så det tar sin lilla tid!
 
 
 
Här är vårt hotell på Avenue Louise. Och högt där uppe är terassen!
 
 
Vi tog det lite lugnt och fick en bra lucka mellan hagel och regn.
 
På eftermiddagen sprang Maja iväg och träffade sina kompisar Athena och Alessandro för en fika i närheten.
 
 
 
Jag läste i min bok.
 
 
 
Stefan kom till hotellet mot kvällskvisten, trött och sliten. Det fick bli en snabb vila innan vi mötte upp Maja och gick (i regnet) till en busshållplats en bit bort för att ta oss till Grand Place.
 
 
Ett riktigt myller och fullt med folk på restaurangerna
 
 
Vi hamnade på Hard Rock Cafe , högst upp och med en svenska som vår servitris!
 
 
 
 
 
Jag åt Fajitas med massa grönt och vegokött, de andra körde hamburgare.
 
 
 
Vi var knökmätta när vi gick därifrån men eftersom Liégevåffla stod på vår måste-lista så köpte vi en sådan och delade på. Och slängde ändå sista biten. Men åh så gott!!
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0