Påsken

Det blev en lugn och opretentiös påsk där jag dessutom var lite sjuk. Lite feber och lite förkyld. Det är slut på motståndskraft i kroppen. Jag behöver sol och värme- massor!

(null)

Vi gjorde landgångar med massa fyllning. Här min vego! Gott!!

(null)

Maja och jag bakade en rulltårta som hon spritsade och dekorerade

(null)

(null)

Eric och Ole monterade ner Mios hundgård. Den ska få flytta till Brandbo till sommaren och i framtiden ska andra hundar få använda den.. 💔
(null)


Vi körde Caesarsallad till lunch och så rulltårtan efter.

(null)

Soligt och härligt på påskafton!

(null)


(null)

På påskdagen var det kallare och gråare och vi åkte ut till Söderöra.


(null)

Stefan bär och släpar alltid sjukt mycket och tungt mellan färjan och huset! 🏋️

(null)

Något djur hade grävt där vi begravt Mios urna. Det var en jobbig syn att mötas av. Vi tänkte inte på att när vi slängde ner hundgodis och en tuggpinne, att det skulle lukta och dra till sig vilda djur i jakt på mat.
Urnan var intakt och joden lades på igen. Jag ska köpa en buske, kanske en pion, och plantera här.

(null)

(null)

Vi åt en pinsa som en liten för- lunch.
Vattnet hade satts igång av grannarna dagen innan så det kändes lyxigt att vintern var slut även i det hänseendet.

(null)

Vi eldade lite..

(null)

Och grillade korv

(null)

På sen  eftermiddag läste jag i öns Facebook- grupp att öns lilla café var öppet ett par timmar så Maja och jag gick dit och köpte bullar till frysen och fika till eftermiddagskaffet.
(null)

(null)

(null)

(null)

På måndagsmorgonen gick jag en hundpromenad utan hund.

(null)

Det är sorgligt brunt och grått. Svårt att tro att det snart är vackert och grönskande!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0