Flyttstart i Belgien och Ulriksdal igen

Snabbt och effektivt packades det stooora huset i Belgien och rymdes i en 24 meters långtradare.

(null)

(null)


(null)

Här hemma har jag träffat min kollega dom jag jobbat med i så många år, Elisabeth.  Vi sågs på Ulriksdal och gick till slottscafeet, nytt för mig. Det var ett riktigt kanonställe! Lugnt och skönt läge under träden och grym mat. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Efter en lång lunch promenerade vi bort till handelsträdgården och drack kaffe där i frilandscafeet.
(null)

Så himla trevligt! Hon har sagt upp sig och kränger numera djurmat. Hon hade med sig en goodie bag till Mio som var en hit!

(null)

(null)

(null)

Till helgen kom bästa kusin Gustav och hälsade på . 
Vi startade upp helgen med att grilla och äta middag när alla kommit hem.

(null)


(null)


På lördagen visade jag mitt nyfunna favoritställe och det blev besök till Ulriksdal-igen! Mest glass denna gång i slottscafeet. Julia passade på att prova lite annat också .
(null)

(null)

(null)


(null)

Vi tog en promenad runt slottet och längs vattnet. Det är så vackert!

(null)

(null)

(null)

Bilen var ju parkerad vid Rappnes då vi slank in och grävde upp lite grönsaker också..
(null)

(null)

Potatis, zuccini, mangold och morötter.
Söndagen bjöd på lika strålande väder som vi haft i så många veckor nu. Vi bestämde oss för att åka till Vaxholm och Roddarhuset som ligger precis vid vattnet och där Julia jobbade för fem år sedan.
(null)


(null)

(null)

Den här tavlan föll jag pladask för! Potheads hette den. 😀

(null)

Vilket läge!!
Det blev en riktigt bra helg med korta utflykter. Julia, Eric och Gustav var inne i stan på lördag kväll och barhoppade också och fick en bra dos av sommar-Stockholm.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0